המלצות על עורכי דין - כוכבים
Lawyer-Reviews
עורכי הדין המומלצים בישראל

הסכם גירושין ללא ילדים וללא רכוש (מדריך משפטי)

הסכם גירושין ללא ילדים וללא רכוש (מדריך משפטי)

הסכם גירושין הוא הסכם בין בני זוג שבחרו להתגרש ונועד להסדיר עניינים נלווים בנושאים שונים להליך הגירושין עצמו, מטרת ההסכם היא לחסוך זמן משפטי יקר ולקצר את ההליכים המשפטיים הארוכים.

האם כדאי וצריך לעשות הסכם גירושין גם כשאין ילדים ורכוש? בואו נגלה.

מדוע חשוב לערוך הסכם גירושין גם כשאין ילדים ורכוש?

גם כשבני הזוג ללא רכוש וילדים חשוב לערוך הסכם גירושין ולהסדיר נושאים קיימים אחרים העומדים על הפרק בכדי להימנע מסחבת משפטית.

יודגש, כי הדבר דרוש עבור הליך גירושין נעים כמה שאפשר ובשביל להימנע מתביעות עתידיות.

דווקא במקרים בהם אין ילדים ורכוש, ניתן להגיע להסכמות בין הצדדים בקלות, דבר המהווה יתרון בעריכת ההסכם.

מה הנושאים שכדאי להכניס להסכם גירושין ללא ילדים וללא רכוש?

הסוגיות העיקריות בהליך גירושין בהסכמה ללא ילדים וללא רכוש שכדאי לעלות הן:

  • מתן הגט – הסכימו מראש על סידור מועד הגט.
  • כתובה – על פי הדין, לאחר מועד הגט, אישה זכאית לתשלום הסכום המוסכם שבכתובתה. בהליך גירושין מומלץ להסכים מראש על אופן תשלום הכתובה – על סכום הכתובה שישולם, האם תשלום הכתובה יהיה הסכום המלא או רק חלק מהכתובה או האם האישה תוותר באופן מלא על כתובתה.
  • רכוש – על אף שלכאורה לא נצבר לבני הזוג רכוש, רצוי לא לוותר על הסדרת נושא הרכוש במסגרת הליך גירושין. חלק מהרכוש כולל זכויות סוציאליות, הכוללות קופות גמל, קרנות פנסיה, ביטוח מנהלים וכו' המגיעות ממקומות העבודה של הצדדים. חוק יחסי ממון קובע, כי זכויות סוציאליות יתחלקו בין בני הזוג באופן שווה, לכן אם אתם מעוניינים בחלוקה שונה, כדאי להסדיר את הדבר מראש.
  • חובות – כשבני זוג בוחרים להינשא הם מתחתנים עם הדברים הטובים אחד של השנייה וגם עם הדברים הפחות נעימים, כמו חובות שאחד הצדדים צבר, ככל שנצברו חובות לאחד מהבני זוג רצוי להסדיר את נושא תשלומם במסגרת הליך גירושין בכדי להימנע מוויכוחים ואי נעימויות בעתיד.
  • מזונות – על פי דין, אישה נשואה זכאית למזונות אף אם בני הזוג ללא ילדים וככל שלא נשללה זכותה למזונות בגין אחת מהעילות השוללת מזונות אישה. לכן, רצוי לבצע תיאום ציפיות בעניין מזונות אישה עד למתן הגט ולקבוע האם ישולמו וככל שכן, מה יהיה גובה המזונות.
  • חשבונות בנק – רצוי לקבוע הוראות מפורטות באשר לחלוקת היתרונות בחשבונות הבנקים במסגרת הסכם הגירושין. במידה וקיים חשבון משותף, ההוראות של הסכם הגירושין אמורות לפרט את כלל ביצוע פירוק השיתוף של אותו החשבון.
  • נכסי נדל"ן – כדאי לעלות את כלל נכסי הצדדים בהסכם גירושין, תוך פירוט מלא של פרטי זיהוי מדויקים הכוללים גוש, חלקה, תת חלקה, כתובת, פירוט משכנתאות וכדומה.

שימו לב! המיטלטלין שנצברו במהלך הנישואין הם חלק בלתי נפרד מהסכם הגירושין, כדאי מאוד לדון גם בחלוקתם, פעמים רבות נתקלים במחלוקות לגבי חפצים בעלי ערך סנטימנטלי שלא תמיד ניתן לכמת כערך כספי.

גירושין בהסכמה בבית הדין הרבני, מדוע כדאי?

סיבה חשובה נוספת לבחור בגירושין בהסכמה ולערוך הסכם גירושין גם כשאין ילדים ואין רכוש היא קיצור הליך סידור הגט בבית הדין הרבני. גירושין ללא הסכמה יעכבו את מתן הגט והליך הגירושין יהיה הליך ארוך ומייגע בו תדרשו להוכיח עילות גירושין על מנת לחייב את הצד השני במתן גט.

בנוסף, בכדי לקבוע מועד לסידור הגט, על בני הזוג להציג הסכם גירושין בבית הדין הרבני, בו תסדירו את ההסכמות ביניכם, לרבות מזונות ורכוש. לכן, אם מראש סגרתם את כלל הנושאים הנלווים להליך הגירושין עצמו, חסכתם לעצמכם הליך משפטי ארוך ומייגע.

בשורה התחתונה, גם כשאין ילדים ורכוש פנו לייעוץ אצל עורך דין גירושין מומלץ ואל תוותרו על עריכת הסכם גירושין.

על אף שגירושין בהסכמה ללא ילדים וללא רכוש הם פחות מסובכים, הסכמה מראש של כלל הסוגיות המשפטיות בהליך הגירושין בהסכם מסודר ביניכם, יקצר את הליך הגירושין.

חשוב מכך ההסכמה מראש, תפחית את התחושה כי אתם מאבדים שליטה על חייכם וכי בית המשפט קובע עבורכם מה לעשות ומה נכון,

כולנו זקוקים לביטחון ולקיחת אחריות על חיינו ולכן הסכם שכזה יסייע בכך משמעותית.

*הבהרה: התוכן המופיע לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. העושה שימוש בתוכן - עושה כן באחריותו ועל דעת עצמו.